BIK
Co to jest BIK?
Biuro Informacji Kredytowej jest jedyna w Polsce instytucja, która otrzymuje i udostępnia bankom i Spółdzielczym Kasom Oszczędnościowo Kredytowym ( SKOK-om) dane na temat wszelkich zobowiązań kredytowych klientów indywidualnych, jak również przedsiębiorców.
W BIK znajdują się dane każdego z nas, kto kiedykolwiek złożył wniosek o kredyt, posiada kartę kredytowa lub jest poręczycielem.
Bazy BIK zawierają zarówno informacje pozytywne jak i negatywne i nie można ich utożsamiać z rejestrem niesolidnych dłużników.
Ponad 95 % informacji w BIK dotyczy osób rzetelnie spłacających swoje kredyty.
W BIK sam możesz sprawdzić (pobierając raport o sobie), jakie informacje z bazy BIK na Twój temat otrzyma bank w sytuacji, kiedy np.: będziesz starał się o kredyt.
Przewodnik dla klientów Banku.
Jak uzyskać raport?
Jedną z usług świadczonych przez BIK jest udostępnianie klientom indywidualnym Raportu BIK. Aby skorzystać z usług BIK, należy założyć konto w portalu BIK i potwierdzić swoją tożsamość. W tym celu należy skorzystać z serwisu internetowego https://www.bik.pl/klienci-indywidualni/raport-bik#pobieranie oraz przygotować.
• numer Twojego dokumentu tożsamości oraz numer PESEL
• adres, numer telefonu, adres e-mail
• skan lub zdjęcie Twojego dokumentu tożsamości w formacie JPG, PNG lub PDF (2 strony)
• dostęp do Twojego konta bankowego, z którego wykonasz internetowy przelew identyfikacyjny na 1 zł (nie może to być konto firmowe, w przypadku konta wspólnego w polu nadawca przelewu muszą pojawić się tylko Twoje dane)
Krok po kroku
• Wybierasz ofertę i wypełniasz formularz rejestracji
• Dodajesz skan dokumentu tożsamości
Do formularza dołącz skan lub zdjęcie swojego dowodu osobistego, polskiego paszportu lub karty pobytu.
Zobacz, jak przygotować skan dokumentu
• Wykonujesz przelew identyfikacyjny na kwotę 1 zł
Przelew internetowy musi być dokonany z Twojego konta:
• w którym Twoje dane zgadzają się z danymi w formularzu rejestracji
• które nie jest kontem firmowym
• w którym w danych przelewu widoczne są tylko Twoje dane (gdy jest to konto wspólne). Opłata nie podlega zwrotowi. Operatorem płatności jest system Blue Media.
• Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym. Jeśli dane z przelewu będą się zgadzać z danymi z formularza, otrzymasz e-mail z linkiem aktywacyjnym. E-mail nie przyszedł? Sprawdź folder SPAM lub Oferty w Twojej poczcie.
• Gdy klikniesz w link aktywacyjny otrzymasz SMS z kodem autoryzacyjnym.
• Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym.
• Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania.
• Raport wygeneruje się od razu po dokonaniu płatności.
• Po zalogowaniu wygenerowane raporty możesz obejrzeć w zakładce "Wygenerowane raporty".
Raport możesz przeglądać na ekranie komputera, na tablecie i na telefonie. Możesz go także pobrać i zapisać jako plik PDF, a następnie wydrukować.
Kontakt z Biurem Informacji Kredytowej -Biuro Obsługi Klienta
Ul Postępu 17A, 02-676 Warszawa
Tel.: 22 310 44 44 poniedziałek-piątek w godz. 8:00-20:00
Nasza rada
Jeśli chcesz mieć wysoką ocenę punktową a co za tym idzie , większe szanse na atrakcyjny kredyt w przyszłości powinieneś przede wszystkim zadbać o terminową obsługę kredytów już posiadanych.
Należy przy tym pamiętać również o prawidłowym wywiązywaniu się z zobowiązań wynikających z posiadania limitu w ror oraz kart kredytowych.