Karta płatnicza Visa Classic Debit
Karta Visa Classic DEBIT to wygodny i bezpieczny sposób dostępu do gotówki.
Dla kogo:
Warunkiem wydania karty jest posiadanie rachunku ROR w Banku Spółdzielczym w Nowym Sączu.
Użytkownikiem karty może być:
- Posiadacz rachunku,
- Pełnomocnik do rachunku.
Do jednego rachunku mogą być wydane maksymalnie 3 karty VISA Classic Debetowe.
Okres ważności:
- Karta płatnicza VISA CLASSIC DEBIT jest wydawana na okres 3-ch lat,
- Okres ważności karty określony jest na awersie karty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca podanego na jej awersie,
- Niezłożenie przez Posiadacza rachunku lub Użytkownika karty rezygnacji z używania karty w terminie 45 dni przed upływem okresu ważności karty, powoduje automatyczne wydanie karty wznowionej, tj. następnej karty na kolejny okres.
Korzyści:
Karta VISA CLASSIC DEBETOWA wyposażona jest w chip, co powoduje, że w porównaniu z dotychczas wydawaną kartą magnetyczną gwarantuje użytkownikowi zdecydowanie wyższy poziom bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji.
Karty VISA Classic Debetowe są międzynarodowymi kartami płatniczymi umożliwiającymi dokonywanie transakcji w kraju i za granicą :
- płatności bezgotówkowych za towary i usługi w placówkach, oznaczonych emblematem VISA,
- wypłaty gotówki w bankomatach oznaczonych emblematem VISA lub PLUS,
- wypłaty gotówki w jednostkach banków członkowskich organizacji VISA, oznaczonych emblematem VISA,
- sprawdzenie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę,
- aktywację karty za pomocą numeru PIN w bankomatach,
- awaryjną wypłatę gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą,
- karta VISA CLASSIC DEBETOWA działa w systemie on-line, co oznacza, że bezpośrednio po dokonaniu transakcji mamy dostęp do aktualnego salda na rachunku,
- wypłata gotówki w ramach usługi Cashback.
Rozliczenie transakcji:
- Transakcje dokonywane w Polsce realizowane są w złotych polskich, a transakcje dokonywane za granicą - w walucie danego kraju.
- Transakcje dokonane za granicą przeliczane są przez VISA z waluty transakcji na euro w oparciu o kurs własny VISA, a następnie na złote polskie po kursie sprzedaży pieniądza euro obowiązującym w Banku Polskiej Spółdzielczości w dniu rozliczenia transakcji.
- Obciążenie rachunku z tytułu zrealizowanych transakcji krajowych i zagranicznych odbywa się w złotych polskich i dokonywane jest z datą realizacji transakcji.
Limity transakcyjne:
Użytkownik karty może dokonywać transakcji w kraju i zagranicą przy użyciu karty do wysokości dostępnych środków na rachunku, z ograniczeniem dziennych limitów transakcyjnych.
- Dzienny maksymalny limit transakcyjny wypłat gotówkowych wynosi 5.000,- zł.
- Dzienny maksymalny limit transakcyjny operacji bezgotówkowych wynosi 20.000,- zł.
- Limity mogą być niższe jeżeli klient o takie zawnioskował.
Autoryzacja transakcji:
Bank nie udziela autoryzacji w przypadku próby dokonania transakcji:
- której kwota przekracza wartość wolnych środków lub wartość dziennego limitu transakcyjnego,
- przy użyciu karty zastrzeżonej,
- kartą, której numer PIN jest zablokowany,
- kartą, do której utracono prawo użytkowania.
W przypadku transakcji nieautoryzowanych nie są sprawdzane limity autoryzacyjne.
Użytkownik karty wyraża zgodę na dokonanie transakcji poprzez:
- wprowadzenie numeru PIN – w przypadku transakcji dokonywanych w bankomatach oraz w niektórych punktach handlowo-usługowych i jednostkach banków,
- złożenie na dowodzie dokonania transakcji podpisu zgodnego z wzorem na karcie – w przypadku transakcji dokonywanych w punktach handlowo-usługowych i jednostkach banków.
Utratę karty Użytkownik karty zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić w jednej z podanych niżej jednostek:
- telefonicznie w Contact Center Banku BPS S.A. (tel. +48 86 215 50 50 lub 22 539 50 50 - czynny całą dobę);
- telefonicznie w dowolnym centrum VISA;
- osobiście w dowolnej jednostce Banku wydającej karty VISA;
- osobiście w innym banku uczestniczącym w systemie VISA.
Zgłoszenie jest równoznaczne z zastrzeżeniem karty do końca okresu jej ważności.
Telefoniczne zgłoszenie utraty karty Użytkownik karty ma obowiązek potwierdzić pisemnie w jednostce Banku, która wydała kartę, w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia.
Do czasu zgłoszenia Bankowi utraty karty, Posiadacza rachunku obciążają transakcje dokonane z użyciem utraconej karty do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 EUR (według średniego kursu EUR ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w dniu dokonania zgłoszenia).
Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje dokonane przy użyciu karty od momentu zgłoszenia utraty karty z wyłączeniem transakcji, do których doszło z winy umyślnej Użytkownika karty.
Pliki do pobrania: