Kredyt inwestycyjny
Kredyt inwestycyjny przeznaczony jest na finansowanie projektów inwestycyjnych mających na celu stworzenie nowego lub trwałe zwiększenie istniejącego majątku Klienta.
Jakie cele możesz zrealizować?
zakup maszyn
zakup urządzeń
zakup środków transportu
zakup nieruchomości ( gruntu , budynków i budowli )
zakup materiałów i wyrobów przeznaczonych na budowę, surowców, półproduktów
modernizację i restrukturyzację majątku produkcyjnego
zakup wyposażenia
zakup udziałów lub akcji
na sfinansowanie środków obrotowych ściśle związanych z uruchomieniem przedsięwzięcia inwestycyjnego
bank dopuszcza możliwość refinansowania 50% nakładów inwestycyjnych poniesionych maksymalnie 6 m-cy przed datą złożenia wniosku
Środki własne
20% środków własnych
Udział środków własnych Kredytobiorcy w kredytowanym przedsięwzięciu powinien wynosić 20%
Jednak nie zawsze...
W uzasadnionych przypadkach udział środków własnych może być niższy.
Okres kredytowania
Kredyty inwestycyjne mogą być udzielane na okres do 10 lat, a w przypadku kredytków na zakup lub budowę nieruchomości na okres 20 lat.
Korzyści
szybka decyzja kredytowa
optymalne planowanie inwestycji - długi okres spłaty pozwala na rozsądne zaplanowanie inwestycji
finansowanie inwestycji - finansowanie znacznej części inwestycji ze źródeł zewnętrznych
poprawa płynności - kredyt nie blokuje środków bieżących
przesunięcie spłaty - możliwość uzgodnienia karencji w spłacie kapitału
lepsza sytuacja finansowa - dogodny system spłat
Elastyczne warunki kredytu
Kredyt średnio - lub długoterminowy - w zależności od sytuacji kredytobiorcy
Oprocentowanie zmienne
Formy zabezpieczenia ustalane indywidualnie z klientem
Możliwość karencji w spłacie kapitału
Wypłata kredytu jednorazowo lub w transzach
Spłata kredytu - w ratach
Oprocentowanie
Oprocentowanie kredytu ustalane jest według zmiennej stopy procentowej stanowiącej sumę stopy bazowej i stałej marży Banku.
Stopa bazowa ustalana jest w oparciu o śródmiesięczną stawkę WIBOR 1M.
Marża Banku uzależniona jest od: poziomu ryzyka związanego z udzieleniem kredytu, kwoty kredytu, okresu kredytowania.
Wymagane dokumenty
Podstawą do udzielenia kredytu jest złożenie wniosku wraz ze wskazanymi przez Bank załącznikami. W zależności od formy prowadzonej działalności gospodarczej, będą to między innymi:
dokumenty stwierdzające status prawny oraz uprawniające do prowadzenia działalności gospodarczej, umowa spółki/statut
zaświadczenie z US oraz ZUS o nie zaleganiu z płatnościami wobec tych instytucji
bilans roczny i rachunek wyników za ostatnie dwa lata
aktualny bilans i rachunek wyników
kontrakty, umowy lub zamówienia odbiorców potwierdzające zbyt towarów i usług
zezwolenie właściwych instytucji na realizację przedsięwzięcia, zaświadczenia i informacje o zgodności przedsięwzięcia z wymogami przepisów
informacje (opinie) banków prowadzących rachunki wnioskodawcy o jego obrotach, aktualnym zadłużeniu, przyjętych prawnych zabezpieczeniach oraz terminowości wywiązywania się ze zobowiązań
kopie zawartych umów kredytowych wraz z harmonogrami spłat
wycenę majątku proponowanego jako zabezpieczenie spłaty kredytu, sporządzoną przez osoby lub podmioty uprawniające do dokonywania wycen
polisy ubezpieczeniowe proponowanego zabezpieczenia
plany finansowe w okresie kredytowania zawierające:
prognozę bilansu, prognozę rachunku wyników, harmonogram realizacji inwestycji, kosztorys realizacji inwestycji.