Kredyt obrotowy w rachunku bieżącym
Przeznaczenie:
Jest to kredyt krótkoterminowy przeznaczony na pokrycie bieżących zobowiązań Kredytobiorcy wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej
Kredyt w rachunku bieżącym jest kredytem odnawialnym do kwoty ustalonego limitu w danym okresie i może być wykorzystany wielokrotnie, aż do wygaśnięcia umowy.
Dla kogo:
Bank może udzielić kredytu w rachunku rozliczeniowym bieżącym Kredytobiorcy:
- będącemu stałym klientem Banku, tzn. posiadającemu w Banku rachunek bieżący i przeprowadzającemu rozliczenia przez ten rachunek,
- nowemu klientowi w przypadku przejęcia do kompleksowej obsługi, który otworzy rachunek bieżący i zobowiąze się do przeprowadzenia rozliczeń przez ten rachunek.
- o dobrej, znanej Bankowi sytuacji ekonomiczno - finansowej,
- posiadającemu zdolność kredytową,
- rzetelnie i terminowo wywiązującemu się ze zobowiązań wobec Banku oraz wobec innych banków z którymi współpracował w ostatnim okresie.
Oprocentowanie:
Tabela oprocentowania produktów bankowych dla klientów instytucjonalnych - pobierz
Wyciąg z tabeli oprocentowania pobierz
Zabezpieczenie:
Kwota kredytu:
- Wysokość przyznanego/udzielonego limitu jest uzależniona od zdolności kredytowej oraz od obrotów i sald na rachunku bieżącym.
- Maksymalna wysokość kredytu nie może przekroczyć 50% obrotów rocznych.
Korzyści:
- Więcej możliwości - w ramach dostępnego limitu kredytowego możesz wielokrotnie zadłużać się i spłacać kredyt odpowiednio do potrzeb i możliwości firmy.
- Finansowanie bieżące - dodatkowe źródło finansowania bieżącej działalności firmy.
- Efektywne zarządzanie - wspomaga zarządzanie finansami firmy.
- Lepsza płynność finansowa - dogodny system spłat oraz możliwość skorzystania w każdej chwili z dodatkowych środków. kredytowych na opłacenie bieżących należności.
- Oszczędność - dzięki szybkim decyzjom kredytowym oraz stałemu dostępowi do rachunku, nie tracisz czasu na zbędne formalności.
Wymagane dokumenty:
Podstawą do udzielenia kredytu jest złożenie wniosku wraz ze wskazanymi przez Bank załącznikami. W zależności od formy prowadzonej działalności gospodarczej, będą to między innymi:
- dokumenty stwierdzające status prawny oraz uprawniające do prowadzenia działalności gospodarczej, umowę spółki/statut,
- REGON,
- NIP,
- koncesje, zezwolenia, o ile są wymagane,
- zaświadczenie z US oraz ZUS lub oświadczenie wnioskodawcy o nie zaleganiu z płatnościami wobec tych instytucji,
- zaświadczenie o średniomiesięcznych wpływach na rachunek bieżący - w przypadku klienta posiadającego rachunek w innym banku,
- oświadczenie o przychodach klienta, wg wzoru określonego przez Bank.
Pliki do pobrania: