Karta Visa Buisness Debetowa
Dla kogo:
- Warunkiem wydania karty jest posiadanie rachunku w jednostce Banku;
- Użytkownikiem karty może być dowolna osoba wskazana przez Posiadacza rachunku;
- Posiadacz rachunku może ubiegać się o wydanie dowolnej liczby kart, z tym że jednemu Użytkownikowi karty może być wydana tylko jedna karta;
Okres ważności:
- Karta płatnicza VISA BUISNESS DEBETOWA jest wydawana na okres 3 lat;
- Okres ważności karty określony jest na awersie karty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca podanego na jej awersie;
- Niezłożenie przez Posiadacza rachunku lub Użytkownika karty rezygnacji z używania karty w terminie 45 dni przed upływem okresu ważności karty, powoduje automatyczne wydanie karty wznowionej, tj. następnej karty na kolejny okres.
Limity transakcyjne:
Użytkownik karty może dokonywać transakcji w kraju i zagranicą przy użyciu karty do wysokości dostępnych środków na rachunku, z ograniczeniem dziennych limitów transakcyjnych.
- Dzienny maksymalny limit transakcyjny wypłat gotówkowych wynosi 30.000 zł;
- Dzienny maksymalny limit transakcyjny operacji bezgotówkowych wynosi 50.000 zł;
Bank nie udziela autoryzacji w przypadku próby dokonania transakcji:
- której kwota przekracza wartość wolnych środków lub wartość dziennego limitu transakcyjnego;
- przy użyciu karty zastrzeżonej;
- kartą, której numer PIN jest zablokowany;
- kartą, do której utracono prawo użytkowania;
W przypadku transakcji nieautoryzowanych nie są sprawdzane limity autoryzacyjne.
Użytkownik karty wyraża zgodę na dokonanie transakcji poprzez:
- Wprowadzenie numeru PIN – w przypadku transakcji dokonywanych w bankomatach oraz w niektórych punktach handlowo-usługowych i jednostkach banków;
- Złożenie na dowodzie dokonania transakcji podpisu zgodnego z wzorem na karcie – w przypadku transakcji dokonywanych w punktach handlowo-usługowych i jednostkach banków.
Korzyści:
Karta VISA Business Debetowa jest międzynarodową kartą płatniczą umożliwiającą dokonywanie transakcji w kraju i za granicą:
- Płatności bezgotówkowych za towary i usługi w placówkach, oznaczonych emblematem VISA;
- Wypłaty gotówki w bankomatach oznaczonych emblematem VISA lub PLUS;
- Wypłaty gotówki w jednostkach banków członkowskich organizacji VISA, oznaczonych emblematem VISA;
- Na odległość bez jej fizycznego przedstawienia (uwarunkowane decyzją akceptanta);
Karta VISA Business Debetowa umożliwia:
- Sprawdzenie wysokości wolnych środków w bankomatach świadczących taką usługę;
- Aktywację karty za pomocą numeru PIN w bankomatach;
- Awaryjną wypłatę gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą.
Rozliczenie transakcji:
- Transakcje dokonywane przy użyciu karty w Polsce realizowane są w złotych polskich, a transakcje dokonywane za granicą - w walucie danego kraju;
- Transakcje dokonane za granicą przeliczane są przez VISA z waluty transakcji na euro w oparciu o kurs własny VISA, a następnie na złote polskie po kursie sprzedaży pieniądza euro obowiązującym w Banku Polskiej Spółdzielczości w dniu rozliczenia transakcji;
- Obciążenie rachunku z tytułu zrealizowanych transakcji krajowych i zagranicznych odbywa się w złotych polskich i dokonywane jest z datą realizacji transakcji.
Zastrzeżenia kart:
Utratę karty Użytkownik karty zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić w jednej z podanych niżej jednostek:
- Telefonicznie w Contact Center Banku BPS S.A. (tel. +48 86 215 50 50 lub 22 539 50 50 - czynny całą dobę);
- Telefonicznie w dowolnym centrum VISA;
- Osobiście w dowolnej jednostce Banku wydającej karty VISA;
- Osobiście w innym banku uczestniczącym w systemie VISA;
Zgłoszenie jest równoznaczne z zastrzeżeniem karty do końca okresu jej ważności.
Telefoniczne zgłoszenie utraty karty Użytkownik karty ma obowiązek potwierdzić pisemnie w jednostce Banku, która wydała kartę, w terminie do 7 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia.
Do czasu zgłoszenia Bankowi utraty karty, Posiadacza rachunku obciążają transakcje dokonane z użyciem utraconej karty do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 EUR (według średniego kursu EUR ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w dniu dokonania zgłoszenia).
Bank ponosi odpowiedzialność za transakcje dokonane przy użyciu karty od momentu zgłoszenia utraty karty z wyłączeniem transakcji, do których doszło z winy umyślnej Użytkownika karty.
Pliki do pobrania: