18 443-56-30 Bank Spółdzielczy w Nowym Sączu 33-300 Nowy Sącz Al. Batorego 78

Szanowni Państwo,

 W związku z wejściem w życie Rekomendacji KNF dotyczącej bezpieczeństwa transakcji internetowych  dostosowano zapisy  „Regulaminu rachunków bankowych i świadczenia usług płatniczych dla klientów Indywidualnych w Banku Spółdzielczym w Nowym Sączu” do wymogów tej rekomendacji, który wchodzi w życie z dniem 01.02.2015r.

Zakres wprowadzonych zmian dotyczy głównie:

  1. Wprowadzenia nowych definicji:

a)   „organizacja płatnicza – międzynarodowa organizacja zajmująca się rozliczaniem transakcji dokonywanych przy użyciu kart wydanych w ramach danej organizacji; informacja o organizacjach płatniczych, w ramach których Bank wydaje karty, dostępna jest na stronie internetowej Banku oraz na Infolinii Banku;”;

b)   „transakcja płatnicza - inicjowana przez Posiadacza rachunku lub Odbiorcę wpłata, transfer lub wypłata środków pieniężnych, w tym:

1)   transakcja bezgotówkowa (stykowa) - płatność za nabywane towary i usługi przy fizycznym użyciu karty w placówce handlowo-usługowej, jak również transakcja na odległość dokonywana bez fizycznego użycia karty, w szczególności zrealizowana za pośrednictwem Internetu, telefonu lub poczty;

2)   transakcja gotówkowa – wypłata gotówki w ramach usługi cashback, w bankomatach, bankach lub w innych uprawnionych jednostkach, oznaczonych logiem organizacji płatniczej umieszczonym na karcie;

3)   transakcja zbliżeniowa (bezstykowa) – transakcja bezgotówkowa dokonywana przy użyciu karty wyposażonej w antenę zbliżeniową w placówce usługowo-handlowej zaopatrzonej w terminal POS wyposażony w czytnik zbliżeniowy; polega na realizacji płatności poprzez zbliżenie karty do czytnika zbliżeniowego bez konieczności potwierdzania transakcji przez Użytkownika karty za pomocą kodu PIN lub poprzez złożenie podpisu na wydruku z terminala;

4)   transakcja internetowa – transakcja bezgotówkowa dokonana na odległość w Internecie;”;

c)   hasło 3D Secure – przesyłane – w postaci wiadomości tekstowej SMS na wskazany przez Użytkownika karty numer telefonu komórkowego – jednorazowe hasło służące do identyfikacji Posiadacza rachunku/Użytkownika karty i akceptacji jego dyspozycji w ramach potwierdzenia transakcji internetowych z wykorzystaniem zabezpieczenia 3D Secure;

d)   Infolinia Banku – serwis telefoniczny dla Użytkownika karty w Banku, obsługa kart: +48 86 215 50 00, zastrzeżenia kart: +48 86 215 50 50, czynny 7 dni w tygodniu, całą dobę;

e)   karta dodatkowa – karta wydawana osobie fizycznej upoważnionej przez Posiadacza rachunku do dokonywania w imieniu i na rzecz Posiadacza rachunku transakcji określonych w Umowie

f)    karta zbliżeniowa – karta wyposażona w antenę zbliżeniową umożliwiającą transakcje zbliżeniowe;

g)   portal kartowy – www.kartosfera.pl, system umożliwiający dostęp zarejestrowanemu Posiadaczowi rachunku/Użytkownikowi karty do wybranych usług i funkcjonalności dotyczących kart za pomocą sieci Internet i przeglądarki internetowej

h)   usługa cash back – usługa na terminalu POS polegająca na wypłacie gotówki z kasy sklepu przy okazji płatności kartą za towary i usługi; usługa ta jest dostępna tylko na terenie Polski;

i)    zabezpieczenie 3D Secure/3D Secure – sposób potwierdzania transakcji internetowych, polegający na podaniu przez Posiadacza rachunku/Użytkownika karty Hasła 3D Secure (Visa – pod nazwą Verified by Visa; MasterCard – pod nazwą MasterCard SecureCode) otrzymanego na zdefiniowany w Banku numer telefonu komórkowego, który stanowi dodatkowe zabezpieczenie transakcji dokonywanych w Internecie u akceptantów oferujących korzystanie z tego typu zabezpieczenia;

2.   Wprowadzenia nowej treści  Rozdziału IV „Karty debetowe”

 Rozdział IV.  Karty debetowe

 § 95

  1. Karty debetowe są międzynarodowymi kartami płatniczymi umożliwiającymi Użytkownikowi karty dokonywanie w kraju i za granicą transakcji:

1)    płatności bezgotówkowych za towary i usługi w placówkach, oznaczonych logiem organizacji płatniczej, w której wydana jest karta (VISA lub MasterCard), w tym dokonywania transakcji zbliżeniowych;

2)    wypłaty gotówki w bankomatach oznaczonych logiem organizacji płatniczej, w której wydana jest karta (VISA lub MasterCard);

3)    wypłaty gotówki w jednostkach banków członkowskich oznaczonym logiem organizacji płatniczej, w której wydana jest karta (VISA lub MasterCard);

4)    płatności dokonywanych na odległość, bez fizycznego użycia karty, np. poprzez Internet, pocztę, telefon;

5)    awaryjną wypłatę gotówki w przypadku zgubienia lub zniszczenia karty podczas pobytu za granicą, w trybie określonym w § 110 ust 3

  1. Karta umożliwia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wypłatę gotówki w ramach usługi cash back u akceptantów świadczących taką usługę.
  2. Karta umożliwia sprawdzenie salda dostępnych środków na rachunku bankowym oraz zmianę kodu PIN w bankomatach świadczących taką usługę.

§ 96

  1. Karta jest własnością Banku.
  2. Karta debetowa jest wydawana do rachunków bankowych zgodnie
    z aktualnie obowiązującą ofertą Banku, dostępną w Taryfie opłat i prowizji, placówkach sprzedażowych Banku oraz na stronie internetowej Banku wwwbsnowysacz.pl
  3. Karta debetowa umożliwia dostęp do środków na rachunkach bankowych poprzez dokonywanie transakcji.
  4. Karta wydawana jest Posiadaczowi rachunku lub osobie fizycznej upoważnionej przez Posiadacza rachunku do dokonywania operacji kartą debetową w imieniu i na rzecz Posiadacza rachunku, z wyłączeniem osób nie posiadających zdolności do czynności prawnych.
  5. Do jednego rachunku może być wydana dowolna liczba kart , przy czym jednemu Użytkownikowi karty wydawany jest jeden typ kart.

1.   Wydawanie karty

§ 97

  1. Posiadacz rachunku może ubiegać się o wydanie karty dla siebie i innych osób, które upoważni do swojego rachunku bankowego.
  2. Warunkiem wydania karty jest posiadanie rachunku bankowego w Banku oraz podpisanie przez strony Umowy. W przypadku, gdy Posiadaczem rachunku jest osoba o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, Umowę podpisuje również jej przedstawiciel ustawowy.
  3. W przypadku braku przeciwskazań do wydania karty i po podpisaniu Umowy przez strony, Bank wydaje kartę.
  4.  Karta debetowa wydawana jest na wniosek Posiadacza rachunku  który jest złożony osobiście w placówce sprzedażowej Banku prowadzącej rachunek bankowy i podpisany w obecności pracownika Banku zgodnie z kartą wzorów podpisów. Na wniosku o kartę dodatkową podpis składa również przyszły Użytkownik karty w przypadku, gdy nie jest on Posiadaczem rachunku, stanowiący wzór podpisu obowiązujący w Banku.
  5. W przypadku, gdy wniosek składany jest o kartę dodatkową, Użytkownik karty, gdy nie jest on Posiadaczem rachunku, zobowiązany jest osobiście złożyć podpis w placówce sprzedażowej Banku, stanowiący wzór podpisu obowiązujący w Banku.
  6. Wniosek o wydanie karty dla osoby małoletniej, która ukończyła 13 rok życia podpisywany jest przez małoletniego Posiadacza rachunku i przedstawiciela ustawowego.

 § 98

1. Najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku o wydanie karty Użytkownikowi, Bank przesyła pocztą na wskazany we wniosku adres korespondencyjny kod PIN. Otrzymanie kodu PIN upoważnia Użytkownika karty do jej odbioru w placówce Banku, która przyjęła wniosek.

2. W przypadku nie otrzymania kopert zawierającej kod PIN w terminie, o którym mowa w ust.1 lub stwierdzenia uszkodzeń koperty zawierającej kod PIN umożliwiających odczytanie tego numeru przez inne osoby lub gdy kod PIN jest nieczytelny Posiadacz karty/ Użytkownik karty zawiadamia niezwłocznie placówkę Banku, która wystąpi o wygenerowanie nowego kodu PIN do karty,

3. Użytkownik karty odbiera kartę osobiście, podpisując ją w obecności pracownika Banku podpisem zgodnym z wzorem podpisu obowiązującym w Banku.

4. W przypadku złożenia na karcie podpisu, który nie mieści się na pasku lub różni się od wzoru podpisu złożonego w Banku, procedura wydania karty zostanie powtórzona, a kosztami związanym z wydaniem duplikatu karty zostanie obciążony Posiadacz rachunku zgodnie z Taryfą opłat i prowizji.

5. Bank wydaje kartę, jako nieaktywną w środowisku elektronicznym. Kartę można aktywować wybierając jedną z poniższych metod:

1) dokonanie transakcji lub innej operacji w bankomacie z użyciem poprawnego kodu PIN;

2) za pośrednictwem telefonu, dzwoniąc pod numer Infolinii Banku + 48 86 215 50 00;

6. Okres ważności karty spersonalizowanej wynosi 36 miesięcy, podany jest na awersie karty i kończy się w ostatnim dniu wskazanego na karcie miesiąca.

7. Wznowioną kartę Bank przesyła pod ostatni adres wskazany, jako adres do korespondencji lub Użytkownik karty odbiera ją osobiście w placówce Banku prowadzącej rachunek.

8. Po wznowieniu karty numer karty i kod PIN nie ulega zmianie.

9. Po odebraniu wznowionej karty Posiadacz/ Użytkownik karty jest zobowiązany do:

1) podpisania karty zgodnie z wzorem podpisu złożonym w Banku;

2) zniszczenia karty poprzednio używanej poprzez uszkodzenie lub przecięcie paska magnetycznego i mikroprocesora.

10. Wznowiona karta jest nieaktywna. W celu aktywowania karty wznowionej należy wybrać jedną z metod opisanych w ust.5.

§ 99

 1.  Karta niespersonalizowana wraz z kodem PIN wydawana jest w placówce sprzedażowej Banku z chwilą przyjęcia i zaakceptowania przez Bank podpisanego wniosku o wydanie karty przez Posiadacza rachunku i Użytkownika karty, jeśli karta wydawana jest jako karta dodatkowa. Karta niespersonalizowana wraz z kodem PIN wydawana jest w placówce Banku z chwilą podpisania wniosku o wydanie karty.

2. W przypadku, gdy Posiadacz karty/ Użytkownik karty stwierdzi uszkodzenie otrzymanego kodu PIN, w bezpiecznej kopercie z kodem PIN nie będzie kodu PIN lub będzie on niepełny oraz gdy kod PIN będzie niemożliwy do odczytu, wówczas Bank wydaje nową kartę z nowym kodem PIN

3.  Karta niespersonalizowana jest wydawana, jako nieaktywna. W celu aktywowania karty należy wybrać jedną z metod opisanych w § 98 ust.5. Użytkownik karty podpisuje kartę niespersonalizowaną w obecności pracownika Banku zgodnie z wzorem podpisu złożonym w Banku

4.  Okres ważności karty niespersonalizowanej podany jest na awersie karty i kończy się w ostatnim dniu miesiąca roku podanego na karcie

5.  Karty wydane, jako niespersonalizowane wznawiane są, jako karty spersonalizowane.

6.  Do karty wznowionej obowiązuje taki sam kod PIN jak do karty wydanej poprzednio.

7. Wznowiona karta jest nieaktywna. W celu aktywowania karty wznowionej należy wybrać jedną z metod opisanych w § 98 ust.5.

§ 100

1. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia karty Użytkownik może zwrócić się do placówki Banku prowadzącej rachunek z wnioskiem o wydanie duplikatu karty. Warunkiem wydania duplikatu jest zwrot karty uszkodzonej lub podpisanie oświadczenia o niemożności zwrócenia karty.

2. Duplikat karty odbierany jest w placówce Banku prowadzącej rachunek w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku o wydanie duplikatu karty.

3. Zmiana danych personalnych Użytkownika karty zawartych na karcie wymaga wydania duplikatu karty lub nowej karty z zastrzeżeniem ust. 1 zdanie drugie.

4. Poinformowanie Banku o zmianach określonych w ust. 3 na, co najmniej 45 dni kalendarzowych przed końcem okresu ważności karty powoduje, że karta wznowiona będzie zawierała nowe dane.

 § 101

  1. Rezygnacja z użytkowania karty w okresie jej ważności możliwa jest
    w sytuacji, gdy Posiadacz rachunku:

1)     wypowie Umowę zgodnie z postanowieniami w niej zawartymi, lub

2)     zgłosi ten fakt w placówce sprzedażowej Banku prowadzącej rachunek i zwróci kartę do placówki sprzedażowej Banku lub zniszczy kartę w sposób uniemożliwiający jej dalsze użytkowanie, w przypadku gdy na podstawie Umowy została wydana większa liczba kart, a rezygnacja nie dotyczy wszystkich kart. W przypadku nie zgłoszenia do Banku rezygnacji z karty, ewentualne opłaty za kartę będą naliczane zgodnie z obowiązującą w Banku Taryfą.

  1. W przypadku rezygnacji z użytkowania karty w okresie jej ważności, Użytkownik karty nie będący Posiadaczem rachunku powinien poinformować o tym fakcie Posiadacza rachunku, który   następnie powinien poinformować placówkę sprzedażową Banku zgodnie z ust 1 pkt 2.
  2. Niezłożenie przez Posiadacza rachunku rezygnacji z używania karty w terminie 45 dni przed upływem okresu ważności karty, powoduje automatyczne wydanie karty wznowionej, tj. następnej karty na kolejny okres. W przypadku, gdy Posiadaczem rachunku jest osoba o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, wymagana jest również pisemna zgoda przedstawiciela ustawowego.
  3. Bank poinformuje pisemnie Posiadacza rachunku na ostatni podany adres do korespondencji o zamiarze nieprzedłużenia Umowy, na co najmniej 45 dni kalendarzowych przed upływem okresu ważności karty, podanego na awersie karty.

2.   Użytkowanie karty

§ 102

1. Karty może używać:

1) Posiadacz rachunku;

2) Użytkownik karty - uprawniony do korzystania ze środków na rachunku Posiadacza rachunku jedynie przy użyciu karty wydanej na jego imię i nazwisko.

2. Wniosek o wydanie karty, wznowienie i odblokowanie karty, składany jest przez Posiadacza rachunku o ile Umowa nie stanowi inaczej. Składanie reklamacji związanych u użytkowaniem karty oraz informacji o zmianie danych osobowych Użytkownika karty zastrzeżone jest dla Posiadacz rachunku.

3. Użytkownik karty jest zobowiązany do:

1) przechowywania karty i ochrony kodu PIN z zachowaniem należytej staranności, w sposób zabezpieczający przed ich utratą oraz nieprzechowywania karty razem z kodem PIN, ani w żadnej innej formie umożliwiającej skorzystanie z kodu PIN osobom nieupoważnionym;

2) nieudostępnianie karty i kodu PIN osobom trzecim;

3) używania numeru CVV2/CVC2 w sposób zabezpieczający przed jego przejęciem i poznaniem przez osoby nieuprawnione;

4) korzystania z karty zgodnie z niniejszym Regulaminem.

§ 103

1. Do każdej nowej karty generowany jest kod PIN.

2. Kod PIN jest znany wyłącznie Użytkownikowi karty.

3. Trzykrotne wprowadzenie błędnego kodu PIN przy dokonywaniu transakcji spowoduje odmowę transakcji i czasowe zablokowanie karty. Kartę można odblokować tego samego dnia kontaktując się z Infolinią Banku lub następnego dnia po wprowadzeniu poprawnego kodu PIN.

3.   Rozliczanie transakcji

§ 104

  1. Transakcje dokonywane przy użyciu karty w Polsce przeliczane są w złotych polskich, a transakcje dokonywane za granicą – w walucie danego kraju.
  2. Transakcje gotówkowe i bezgotówkowe dokonywane kartami z logo organizacji płatniczej MasterCard poza granicami Polski, przeliczane są na euro według kursu obowiązującego w organizacji płatniczej, w której wydana jest karta w dniu rozliczenia transakcji, a następnie są przeliczane na walutę rachunku bankowego po kursie sprzedaży pieniądza obowiązującym w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. w dniu rozliczenia transakcji. Obciążenie rachunku jest dokonywane w walucie rachunku bankowego. Aktualne podstawowe kursy walut obowiązujące w Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. wraz z podaniem daty i godziny, od której obowiązują, są dostępne w placówkach sprzedażowych Banku oraz na stronie internetowej www.bsnowysacz.pl.
  3. Transakcje gotówkowe i bezgotówkowe dokonywane kartami z logo organizacji płatniczej Visa w innej walucie niż waluta rachunku bankowego, przeliczane są na walutę rachunku bankowego według kursu obowiązującego w organizacji płatniczej w dniu rozliczenia transakcji i powiększone są o prowizję Banku za przewalutowanie zgodnie z obowiązującą Taryfą, a następnie informacja o tej kwocie przekazywana jest do Banku w celu rozliczenia. Kursy, po których transakcje przeliczane są przez Visa na walutę rachunku bankowego, dostępne są na stronie internetowej organizacji Visa Europe.
  4. W przypadku dokonania transakcji powodujących przekroczenie limitu dostępnych środków na rachunku, Bank stosuje odpowiednio przepisy zawarte w umowie rachunku.
  5. Posiadacz rachunku zobowiązany jest do utrzymywania na rachunku bankowym środków pieniężnych w wysokości zapewniającej pokrycie kwot transakcji dokonanych wszystkimi kartami wydanymi w ramach tego rachunku, a także stosownych opłat i prowizji, wynikających z Taryfy opłat i prowizji.
  6. Transakcje dokonywane kartą księgowane są na rachunku bankowym najpóźniej w następnym dniu roboczym po otrzymaniu przez Bank z systemu płatniczego informacji o rozliczeniu danej transakcji.
  7. Bank nie udziela akceptacji w przypadku próby dokonania transakcji:

1)     której kwota przekracza wartość dostępnych środków lub wartość limitu transakcyjnego;

2)     przy użyciu karty zastrzeżonej lub czasowo zablokowanej;

3)     kartą, której kod PIN jest zablokowany;

4)     kartą, do której utracono prawo użytkowania.

 § 105

1. Posiadacz karty/ Użytkownik karty może dokonywać transakcji przy użyciu karty do wysokości dostępnych środków na rachunku, w ramach limitu, jeżeli taki został przez strony lub przez Posiadacza rachunku wskazany, w ramach maksymalnych limitów:

1)   wypłaty gotówki dla rachunku bankowego wynoszącej maksymalnie 5 000 PLN;

2)   całkowitego dziennego limitu transakcji bezgotówkowych wynoszącego 20 000 PLN, w tym również dla transakcji internetowych;

3)   wysokość limitu kwotowego dla transakcji zbliżeniowych przeprowadzanych na terenie Polski wynosi 30 PLN (karta Visa) lub 50 PLN (karta MasterCard);

4)   jednorazowej wypłaty gotówki w ramach usługi cash back do 300 PLN (karta Visa i MasterCard); warunkiem wypłaty jest jednoczesne dokonanie transakcji bezgotówkowej dokonanej na terenie Polski – nie jest możliwa sama wypłata gotówki.

2. Posiadacz rachunku może zdefiniować dla każdej karty własne dzienne limity transakcyjne, niższe od limitów transakcyjnych określonych przez Bank w Umowie i może je w każdej chwili zmieniać poprzez złożenie odrębnej dyspozycji w Banku, jak również wyzerować wybrane limity transakcyjne, jeśli nie będzie korzystał z danego typu transakcji lub ze względów bezpieczeństwa.

3. Za zobowiązania finansowe powstałe w wyniku posługiwania się kartą debetową wydaną:

1)   Posiadaczowi rachunku odpowiada on sam;

2)   Posiadaczowi rachunku o ograniczonej zdolności do czynności prawnych odpowiada jej przedstawiciel ustawowy;

3)   osobie fizycznej upoważnionej przez Posiadacza rachunku odpowiada Posiadacz rachunku.

  1. 4.   Karty debetowej nie wolno używać niezgodnie z prawem, w szczególności do realizacji płatności za zabronione towary i usługi.

§ 106

  1. Karty z funkcją zbliżeniową są wyposażone w antenę zbliżeniową, która znajduje się w prawym, górnym rogu na awersie karty debetowej.
  2. Wysokość jednorazowego limitu kwotowego dla transakcji zbliżeniowych przeprowadzanych na terenie Polski wynosi 30 PLN (karta Visa) lub 50 PLN (karta MasterCard).
  3. Informacje o zmianie wysokości limitu kwotowego dla transakcji zbliżeniowych można uzyskać w placówkach sprzedażowych Banku, na Infolinii Banku oraz na stronie internetowej Banku wwwbsnowysacz.pl
  4. Dokonywanie transakcji zbliżeniowych jest możliwe dla karty, która posiada taką funkcjonalność.
  5. Transakcja zbliżeniowa przekraczająca limit kwotowy może wymagać podania kodu PIN lub zostanie zrealizowana, jako typowa transakcja bezgotówkowa dokonywana w terminalu POS, z zastrzeżeniem ust. 6.
  6. Niezależnie od wysokości kwoty transakcji zbliżeniowej może zaistnieć konieczność zrealizowania tej transakcji jako typowej transakcji bezgotówkowej dokonywanej w terminalu POS, mimo, iż zostały spełnione wszelkie warunki do zrealizowania transakcji zbliżeniowej.
  7. W przypadku przekroczenia dziennego limitu transakcji zbliżeniowych, kolejna transakcja zbliżeniowa w danym dniu nie będzie zrealizowana. W tym przypadku płatność będzie mogła być zrealizowana jako zwykła transakcja bezgotówkowa dokonywana w terminalu POS.
  8. Posiadacz rachunku/Użytkownik karty może w każdym czasie wyłączyć funkcję płatności zbliżeniowych za pośrednictwem Infolinii Banku lub w placówce Banku.

§ 107

  1. Wszystkie transakcje gotówkowe z użyciem karty (w bankomacie lub poprzez usługę cash back) są autoryzowane.
  2. Wszelkie dyspozycje wykonania transakcji z użyciem karty będą autoryzowane przez Użytkownika karty poprzez jeden z poniższych sposobów:

1)    złożenie podpisu na dowodzie dokonania transakcji u niektórych akceptantów oraz w niektórych placówkach sprzedażowych banków;

2)    wprowadzenie kodu PIN – u akceptantów, w bankomatach oraz w placówkach sprzedażowych banków;

3)    podanie numeru karty oraz daty jej ważności i opcjonalnie kodu CVV2/CVC2 – w przypadku płatności dokonywanych na odległość, np. poprzez Internet, pocztę, telefon oraz dodatkowo Hasła 3D Secure w sytuacji udostępniania przez akceptanta zabezpieczenia 3D Secure;

4)    zbliżenie karty do czytnika zbliżeniowego, dla transakcji zbliżeniowych, jeśli akceptant nie wymaga potwierdzenia transakcji poprzez wprowadzenie kodu PIN lub złożenie na dowodzie dokonania transakcji podpisu, zgodnego z podpisem na karcie;

5)    umieszczenie właściwego palca w czytniku biometrycznym Finger Vein w celu porównania go ze skanem znajdującym się w bazie biometrycznej, w przypadku bankomatów posiadających funkcjonalność biometrii dla transakcji dokonywanych w bankomatach.

  1. 3.     Hasło 3D Secure generowane jest indywidualnie dla każdej transakcji internetowej. Trzykrotne błędne wprowadzenie Hasła 3D Secure spowoduje zablokowanie wykonania transakcji internetowej. Posiadacz rachunku/Użytkownik karty może odblokować wykonywanie transakcji internetowych tego samego dnia za pośrednictwem Infolinii Banku bądź w placówce Banku. W przeciwnym wypadku wykonywanie transakcji internetowych zostanie automatycznie odblokowana następnego dnia.
  2. Urządzenia, na które Posiadacz rachunku/Użytkownik karty będzie otrzymywał Hasła 3D Secure powinny być zabezpieczone hasłem dostępu znanym tylko Posiadaczowi rachunku/Użytkownikowi karty.
  3. Podczas realizacji transakcji przy użyciu karty może zaistnieć konieczność okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość Użytkownika karty. Nieokazanie dokumentu może być powodem odmowy realizacji transakcji.
  4. Przy pobieraniu gotówki z bankomatu należy postępować zgodnie z poleceniami wyświetlanymi na ekranie urządzenia. W przypadku wypłaty gotówki z bankomatu posiadającego funkcjonalność biometrii wymagana jest autoryzacja transakcji poprzez umieszczenie właściwego palca w czytniku biometrycznym Finger Vein i podanie numeru PESEL lub w sposób określony w ust. 2 pkt 2 i 5.
  5. W ramach usługi cash back można jednorazowo wypłacić do  określonego przez organizacje płatnicze limitu (300 zł dla kart VISA oraz  dla kart MasterCard). Kwota limitu w usłudze cash back ustalana jest przez organizacje płatnicze. Warunkiem wypłaty jest jednoczesne dokonanie transakcji bezgotówkowej – nie jest możliwa sama wypłata gotówki.

§ 108

1. Utrata prawa użytkowania karty następuje w przypadku:

1) upływu terminu ważności karty;

2) zniszczenia lub uszkodzenia karty;

3) śmierci Posiadacza karty/ Użytkownika karty;

4) blokady karty;

5) czasowej blokady karty;

6) wymiany karty na nową;

7) rozwiązania Umowy przez jedną ze stron.

2. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, karta muszą zostać zwrócone do Banku lub zniszczone w sposób uniemożliwiający jej dalsze używanie, z zastrzeżeniem sytuacji określonej w ust. 1 pkt 3 i 5.

3. Utrata prawa użytkowania karty nie zwalnia Posiadacza rachunku z obowiązku uregulowania wszelkich należności z tytułu transakcji dokonanych przy jej użyciu również przez Użytkownika karty oraz należnych Bankowi opłat i prowizji związanych z używaniem karty.

 

§ 109

1. Karta zablokowana, nie może być ponownie użyta.

2. Bank ma prawo do blokady karty:

1) z uzasadnionych przyczyn związanych z bezpieczeństwem karty, wymienionych w ust. 3-5;

2) w związku z podejrzeniem nieuprawnionego użycia karty lub umyślnego doprowadzenia do nieautoryzowanej transakcji płatniczej.

3. Bank może zablokować kartę w przypadku naruszenia przez Użytkownika karty zasad określonych w Regulaminie lub w Umowie.

4. Bank zablokuje kartę w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez Użytkownika karty w związku z używaniem karty, a w szczególności w przypadku podejrzenia fałszowania karty.

5. Bank zablokuje kartę w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa lub wykroczenia przez osoby trzecie związane z kartą, a w szczególności w przypadku podejrzenia fałszowania karty.

6. W przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa przy użyciu karty utraconej, Bank zawiadamia organ powołany do ścigania przestępstw tego rodzaju.

7. Bank informuje telefonicznie Użytkownika karty przed jej zablokowaniem, a jeżeli nie jest to możliwe – niezwłocznie po jej zablokowaniu. Nie dotyczy to przypadków, gdy przekazanie informacji o zablokowaniu karty byłoby nieuzasadnione ze względów bezpieczeństwa lub zabronione na mocy odrębnych przepisów.

8. Karta może być czasowo zablokowana przez Bank bądź na wniosek Użytkownika karty.

9. Czasowa blokada karty przez Bank jest dokonywana w przypadku podejrzenia nieuprawnionego użycia karty, celowego wprowadzenia w błąd Banku przez Posiadacza rachunku poprzez podawanie nieprawdziwych informacji we wniosku o wydanie karty lub w innych dokumentach związanych z obsługą karty oraz zgłoszenia reklamacji i trwa do czasu zakończenia postępowania wyjaśniającego lub reklamacyjnego

10. W przypadku gdy, wniosek o czasową blokadę karty składany jest przez Użytkownika karty, powinien on pamiętać o odblokowaniu karty w wyznaczonym w ust. 11 terminie poprzez złożenie wniosku o odblokowanie karty osobiście w placówce Banku.

11.Jeżeli w ciągu 60 dni od dnia złożenia wniosku przez Użytkownika karty o czasowe zablokowanie karty, Użytkownik karty nie zgłosi żądania odblokowania karty, karta automatycznie przechodzi w stan blokady stałej, czyli zastrzeżenia karty.

§ 110

1. W miejsce karty utraconej i zablokowanej Bank, na wniosek Posiadacza rachunku, wydaje kartę z nowym numerem, okresem ważności i kodem PIN.

2.  Karta, która wcześniej została zastrzeżona, nie może być ponownie użyta.

3.  W przypadku utraty lub zgubienia karty za granicą, po zgłoszeniu tego faktu pod numerem telefonu podanym w Umowie i na rewersie karty, Użytkownik karty może otrzymać awaryjną wypłatę gotówki w wybranym banku uczestniczącym w systemie, w którym wydana była karta (VISA lub MasterCard),

 4.   Ochrona karty

§ 111

  1. Utratę, kradzież, przywłaszczenie lub nieuprawnione użycie karty, jak również nieuprawniony do niej dostęp Użytkownik karty zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić w jeden z niżej podanych sposobów:

1)     telefonicznie poprzez Infolinię Banku pod numerem +48 86 215 50 50;

2)     osobiście w placówce sprzedażowej Banku;

3)     za pośrednictwem portalu kartowego www.kartosfera.pl;

4)     za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart pod numerem +48 828 828 828.

  1. W celu zarejestrowania powyższego zawiadomienia, Użytkownik karty powinien podać przyjmującemu  zgłoszenie wszystkie niezbędne dane pozwalające na identyfikację karty.
  2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, jest równoznaczne z zastrzeżeniem karty.
  3. Po zastrzeżeniu karty nie ma możliwości dalszego korzystania z karty.
  4. Po zarejestrowaniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, na pisemny wniosek Posiadacza rachunku, Bank wydaje kartę z nowym numerem, okresem ważności i kodem PIN.

 5.  Zestawienie transakcji i reklamacje

 § 112

  1. Bank dostarcza Posiadaczowi rachunku informacje:

1)   umożliwiające zidentyfikowanie transakcji płatniczej i stron transakcji płatniczej;

2)   o kwocie transakcji płatniczej w walucie, w której uznano lub obciążono rachunek bankowy Posiadacza rachunku, lub w walucie, w której zostało złożone zlecenie płatnicze;

3)   o kwocie wszelkich opłat z tytułu transakcji płatniczej i ich wyszczególnienie;

4)   o kursie walutowym zastosowanym w danej transakcji płatniczej przez Bank oraz o kwocie transakcji płatniczej po przeliczeniu walut, jeżeli transakcja płatnicza wiązała się z przeliczaniem waluty.

  1. Informacje, o których mowa w ust. 1, Bank udostępnia okresowo w sposób określony w ust. 3, 4 i 5.
  2. Zgodnie z postanowieniami zawartej umowy o rachunek, wyciągi bankowe z rachunków, z podaniem salda, sporządzane są raz w miesiącu w formie zbiorczego zestawienia wszystkich transakcji.
  3. Wyciągi bankowe mogą być:

1)   przekazywane przez Bank drogą pocztową na adres wskazany przez Posiadacza rachunku;

2)   odbierane w Banku przez Posiadacza rachunku, bądź przez wskazaną osobę;

3)   przekazywane drogą mailową.

  1. Posiadacz rachunku jest zobowiązany sprawdzać prawidłowość podanych w wyciągu zapisów, dotyczących dokonanych na rachunku bankowym transakcji oraz wykazanego salda. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, Posiadacz rachunku zawiadamia niezwłocznie Bank (osobiście, telefoniczne lub pisemnie) prowadzący rachunek bankowy o stwierdzonych nieprawidłowościach.

 

Jednocześnie informujemy, że od 1 lutego 2015r. wprowadza się zmiany dotyczące modelu rozliczeń międzynarodowych, który będzie przebiegał w następujący sposób: każda transakcja dokonana kartą VISA w walucie innej niż PLN, zostanie przeliczona przez VISA na  walutę PLN.

Nie będzie jak dotychczas przewalutowania na EURO a następnie z EURO na PLN.

W związku z powyższym wprowadzono zmiany:

W Taryfie opłat i prowizji bankowych dla klientów Indywidualnych Banku Spółdzielczego w Nowym Sączu

Zakres wprowadzanych zmian:

  1. Dla wszystkich kart VISA w przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki pobierana jest dodatkowa prowizja Banku – 6% wartości transakcji, przy stosowaniu kursu własnego VISA w przypadku transakcji dokonywanych w walutach innych niż waluta rachunku bankowego.

 

Posiadacz rachunku ma prawo, przed proponowaną datą wejścia w życie zmian, wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym. Zgłoszenie sprzeciwu bez dokonania wypowiedzenia Umowy, skutkuje wygaśnięciem Umowy z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie proponowanych zmian. Niezłożenie przez Posiadacza rachunku oświadczenia o zgłoszeniu sprzeciwu lub wypowiedzeniu Umowy oznaczać będzie akceptację zmian wprowadzonych w Taryfie opłat i prowizji bankowych dla klientów indywidualnych Banku Spółdzielczego w Nowym Sączu oraz w „Regulaminie rachunków bankowych i świadczeni usług płatniczych dla klientów Indywidualnych w Banku Spółdzielczym w Nowym Sączu „

Drukuj